четвъртък, 15 април 2021 г.

"Децата от Бхут Базар" - Дипа Анаппара


 "Всички сме прашинки на този свят, проблясваме за миг на слънчевата светлина, а след това изчезваме в нищото. Трябва да се научиш да приемаш това."

 ***

Затворих последната страница на "Децата от Бхут Базар" (Дипа Анаппара) и сърцето ми е съкрушено ...
Отначало читателят има чувството, че това е книга до голяма степен напомняща на нашите "Следите остават", "Произшествие на тихата улица" или "Войната на таралежите".


Това е историята за детството на три деветгодишни деца - двете момчета Джай, и Фаиз и едно момиче - Пари. Детство в бедняшко индийско гето , където мизерията е повсеместна. Ужасът започва с изчезването на техния приятел Бахадур, а след него и на други деца... Тримата приятели решават да проведат собствено разследване като истински малки детективи. Отначало е забавно, докато нещата не започват да придобиват наистина зловещи измерения... 


Много ми хареса романът! Но аз съм почитателка на такъв тип четива (особено за Индия). Харесаха ми и "градските" легенди, вплетени в романа , както и различните истории... Корупция, мизерия, бедност, граничеща до лъскавите небостъргачи... 


И макар да имаше и наивни моменти в романа, главната му цел , а именно да хвърли светлина върху този огромен проблем - похищаването на деца от улиците на индийските градове , е изпълнена. Защото е реален факт: всеки ден в Индия изчезват безследно средно по 180 деца (над 65000 годишно!!!) и никой не прави нищо или почти нищо по въпроса.


Препоръчвам книгата на всички, които са изкушени по темата "Индия" без маска и грим.

Няма коментари:

Публикуване на коментар